
Součástí podnikání je strategické plánovaní a jeden z nástrojů, který nám k tomu slouží je analýza dat. Na základě přehledů o tržbách můžeme předvídat a plánovat prodej a stav skladu, můžeme plánovat přijímání nových zaměstnanců, rozdělovat rozpočet, atd.
A proto z každé vystavené účtenky zaznamenává vaše helloCash pokladna data, která si můžete na konci každého měsíce stáhnout a analyzovat. Najdete ji v menu po levé straně, kliknutím na Pokladna -> Přehledy -> Měsíční přehled tržeb.
Kromě přehledu tržeb podle pokladny, DPH, či zboží/služeb, máte nyní nově možnost vygenerovat přehled tržeb podle zaměstnanců.
Měsíční přehled tržeb: jak to funguje
Řekněme, že například vlastníte kadeřnický salon. Zákaznice si objednala stříhání a barvení vlasů. Každou tuto službu provede jiná zaměstnankyně:
Klikněte na žluté políčku upravit u každé vybrané položky a vyberte možnost Rozdělení příjmů, kde vyberete jméno zaměstnance, který službu vykoná. Nezapomeňte volbu uložit.
Stříhání provedla zaměstnankyně Monika a barvení zaměstnankyně Lenka. Po zaplacení služby se můžeme podívat na přehled tržeb podle zaměstnance:
Ve vytvořeném dokladu vidíte, že příjem 300 kč pochází od zaměstnankyně Moniky a 600 Kč od zaměnstnankyně Lenky.
Měsíční přehled tržeb můžete využít pokud:
- máte několik zaměstnanců a každý získává procento z příjmů;
- chcete mít přehled o tom, který váš zaměstnanec generuje každý měsíc největší příjmy;
- vlastníte obchod a chcete mít přehled o tom, který z vašich zaměstnanců prodá více položek, atd.
Měsíční přehled tržeb: jak funkci aktivovat?
V menu po levé straně klikněte na Pokladna -> Nastavení -> Obecné a zatrhněte políčko „Přiřazení tržby dle úrovně položek“. Nezapomeňte vaši volbu uložit.
Vyzkoušejte také funkci měsíční přehled tržeb podle zaměstnanců a pokud potřebujete poradit jak na to, jsme tady pro vás!
Kontaktovat nás můžete na zákaznické telefonní lince: +420 226 289 900 v časech 09:00 – 17:00, anebo na e-mailu: info@hellocash.cz