Víte, jak stornovat nebo opravit tržby v EET?

Víte, jak stornovat nebo opravit tržby v EET?


Strono a opravy u EET

Co dělat, když vracíte zákazníkovi peníze v rámci reklamace? Nebo jak postupovat, když uděláte chybu při zadávání tržby do systému EET? Víme, jak si s těmito situacemi jednoduše poradit!

ZAEVIDOVÁNÍ TRŽBY SE ZÁPORNOU HODNOTOU

Základní pravidlo v případě zrušení již zaevidované tržby v rámci EET zní jednoduše: do systému EET odešlete danou částku se znaménkem mínus.

Tímto způsobem můžete vyřešit situace jako jsou:

  • reklamace,
  • vrácení zboží,
  • chybné zadání částky do systému.

Příklad:

Pojďme si ukázat storno v praxi v pokladním systému helloCash: Zákazník Karel Novák si u nás zakoupil sportovní čelenku v hodnotě 550 Kč a teplákovou soupravu za 1200 Kč.

Storno celého dokladu

Panu Karlovi bohužel výběr oblečení neschválila doma manželka a přišel oba kusy oblečení další den vrátit.

V pokladním systému helloCash otevřeme sekci Spravovat doklady a jednoduše použijeme tlačítko Stornovat. Stornujeme tak celý doklad.

Storno dokladu EET

Storno pouze některých položek dokladu:

V případě, že by se manželce pana Karla nelíbila pouze sportovní čelenka, ale teplákovou soupravu si ponechá – tzn. potřebujeme stornovat pouze jednu položku, můžeme postupovat různými způsoby:

  • Použijeme funkci Rychlé zadání a mínusovou částku zadáme s libovolným popisem (např. vrácení zboží).

Storno jedné položky

  • Vystavíme novou účtenku na vracené zboží (sportovní čelenku) s množstvím -1.

Storno jedné položky 2

STORNO TRŽBY OBDRŽENÉ PŘEVODEM NA ÚČET

Ale co když nám zákazník zaplatil převodem na účet a my mu teď vracíme peníze v hotovosti? V tom případě vrácení peněz neevidujeme. Pokud však tuto transakci přeci jen zaevidujeme – nehrozí nám za to ze zákona žádný postih.

Stejně tak, pokud zákazník zaplatil v hotovosti, ale my mu vracíme peníze převodem na účet – také neevidujeme.

STORNA ANI OPRAVY SE V EET NEPÁRUJÍ S PŮVODNÍ TRŽBOU

V rámci EET nejsou storna a opravy s původní tržbou nijak spárovány – tzn. v odesílaných datových zprávách není žádný údaj, který by je propojoval. Vystupují jako samostatné transakce.

 

Zpět